مقاله ای جالب را خانم کلندینین نوشته است که در "دانش نامه مطالعات برنامه درسی" کرایدل (2010) منتشر شده با عنوان "ماهیت مطالعات برنامه درسی" یا با عنوان انگلیسی  "curriculum studies, the nature of: essay1".
او در این مقاله با معرفی دو معنای قدیم و جدید از برنامه درسی که از دیکشنری آکسفورد آن را برگرفته است یعنی"course of study" و " course of life" ، خیلی خوب توانسته با استفاده از رویکرد شوآبی به نگاهی تلفیقی از این دو معنا از برنامه درسی دست یابد و به معرفی ماهیت مطالعات برنامه درسی بپردازد. در این نگاه، چهار کامان پلیس شوآبی یعنی موضوع درسی، معلم، دانش آموز و محیط که به اهداف، محتوا و روش های برنامه درسی حد می دهند، تشکیل دهنده کلی می شوند که برنامه درسی را شکل می دهد. این چهار کامان پلیس و ارتباطاتشان حدود و ثغور مطالعات برنامه درسی را نیز شکل میدهد.
بنابراین هم همه مفاهیم اشاره شده در ادبیات تخصصی رشته همچون برنامه درسی تجربه شده، اجرا شده، قصد شدهف پوچ، پنهان و . را با این چارچوب می توان فهم کرد و هم از آنجا که در هر تصمیم عملی وم توجه به هر چهار کامان پلیس و ارتباطاتش ضروری است، لذا عملا  ارتباط میان مطالعات دانش آموزان در مدرسه با تجارب زندگی شان،  با معلمان و دیگر اعضای خانواده و اجتماع نیز فراهم می آید.

نمونه ای از چنین نگاهی را می توان در کتابی با عنوان "راهنمای برنامه درسی در تربیت "دید که از اینجا می توانید آن را دانلود کرده و به فایل معرفی اش نیز گوش بدهید.

برنامه درسی واقعاً چیست؟

در نقد از نبود یک کتاب درسی دانشگاهی مناسب

مدرسی به دانش عملی نیاز دارد

ماهیت مطالعات برنامه درسی

مروری بر کتاب "برنامه درسی: از نظریه به عمل" اثر وسلی نال

درسی ,برنامه ,مطالعات ,ماهیت ,پلیس ,چهار ,برنامه درسی ,مطالعات برنامه ,با عنوان ,چهار کامان ,ماهیت مطالعات ,ماهیت مطالعات برنامه

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

غزل عاشقانه2 دنیای بدون دروغ اطلسی ها شلمین پروژه وان پرتال پروژه و مقالات دانشگاهی کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی موچش دانلود تکست آهنگ رپ و پاپ قانان سرای نگارین زهره عواطفی حافظ